Spring!

Halva lovet återstår å här sitter man vid datorn...
Skärpning! Tror ja får gå ut å ta mig en gå/spring tur.
Har faktiskt varit duktig å gjort lite skolarbete nu på förmiddan, har bara boken kvar att läsa nu. De känns gött iaf. Men inte ska mam väl sitta å tänka på skola nu, som sagt.. bara halva lovet kvar nu ju!

Matchen som vi spelade i fredags gick väl inte allt för bra! Vi förlorade med 9-4, och enligt mig gjorde vi ingen toppen match. Usch, usch usch, blir irriterad bara ja tänker på de.. Men de blir till att ta nya tag tills på Lördag, då spelar vi sista matchen. Då är de vinst som gäller! taggad!
På lördag tog vi Olle ner till Småland, Ljungby. Där blev de ju smörgåstårta som ja berättade om. Den va super duper god, tror ja åt mer än va någon annan gjorde. Men de är väl inge ovanligt när man kommer ner dit. De är något speciellt med Farmors mat :)
Vet inte om vi gjorde så mycket än å åt fraktiskt. Vi spelade väl lite GH, tittade på film å umgicks. De va toppen! Åkte hem tidigt på måndag morgon efter en god fruktost hemma hos Farmor. Ca 5,5 h senare var vi hemma i lilla Hagfors, vilket var rätt så skönt :)

- Nu är in äldsta systerdotter är här och hälsar på så igår tog jag och Jocke med henne upp till pulkabacken och åkte lite. De va jätte roligt :) Men det blev dock inte så långvarigt. Ja tog tefatet nerför backen och de vände mig om så ja åkte baklänges ner för halva backen. När ja nästan va nere så tror ja tefatskanten tog i snön så de kastade bak mig så ja slog i bakhuvudet rätt så hårt. Marken va stenhård.. Så tro mig, de gjorde riktigt ONT!
Troligtvis fick ja mig en liten hjärnskakning, hade ont i huvudet resten av dagen. Typiskt att något sånt ska hända mig säger ja, haha!
Senare samma kväll kom Elina och Camilla. De skulle fixa till ögonbrynen och fransarna hos mamma. Å de blev så snygga så! De va kvar en bra stund vi satt och pratatade å åt varma mackor :)
De va mycke mysigt å roligt :)


För övrigt så ska ja vänta på att Ida å Jonas ska komma hem, ska dra med dom till telehuset. Mamma ska göra pannkakor här hemma och det är ja inte så sugen på så hoppas på att hitta något bättre på fiket :)



Have a nice day!




De är sol ute, de droppar från taken å fåglarna piper utanför.
- Är de vår på G?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback